جشنواره برند محبوب
لینک‌های مفید
بانک دانش
47 استراتژی بازاریابی محتوا با تأکید بر سئو

حتما در مطالب مختلف اینترنتی از بازاریابی محتوا و سئو خوانده‌اید ولی در این مطلب، ما 47 استراتژی ساده بازاریابی محتوا را با تأکید بر سئو که در واقع دیدگاه 47 متخصص بین‌المللی هستند گردآوری کرده‌ تا خیلی ساده و شفاف اهمیت این‌دو و رابطه این‌دو با هم بیان شوند.

استراتژی تولید محتوای بهتر

patelآقای نیل پتل می‌گوید:
بررسی (پژوهش) کنید و ببینید که رقیب‌های شما چه محتوایی تولید می‌کنند، یکی بهتر را تولید کنید. کاری کنید محتوایتان جامع‌تر و کاربردی‌تر باشد و آن را در قالبی زیبا ارائه دهید.
توضیح: منظور از قالب زیبا، ویژگی‌های چشمی و انگیزشی‌ست.

 


استراتژی تولید محتوا براساس تعداد واژه‌ها

bullas

آقای جف بولاس می‌گوید:

استراتژی کسب‌وکار من این است که هر پُست حداقل 1000 واژه داشته باشد و به گونه‌ای باشد که باعث ارزش‌آفرینی برای خواننده شود. جوری که منبعی شود تا دیگر وب‌سایت‌ها و بلاگ‌ها به آن لینک بدهند.

 


استراتژی تولید محتوای پاسخ‌گو

odden

آقای لی اودن می‌گوید:

محتوایی تولید کنید که مرتبط، مفید، بصری، دارای اطلاعات، و جالب باشد تا به سادگی مورد اشتراک قرار گیرد و پاسخ‌گوی پرسش‌هایی باشد که مردم درباره محصول، خدمات یا کسب‌وکار شما دارند.

 


استراتژی کیفیت و بهینه‌سازی فنی

kawasaki

آقای گای کاوازاکی خیلی خلاصه می‌کند و می‌گوید:

چیز خوب منتشر کن و کاری کن گوگل آن را پیدا کند؛ همین!

توضیح: چیز خوب منظور محتوای با کیفیت است؛ به علاوه استفاده از تکنیک‌ها و تاکتیک‌های فنی تا ادبیات و روش ارائه محتوا به سادگی در دسترس و مورد پسند گوگل قرار گیرد.


استراتژی تولید محتوای روایتی

branch

آقای چستر برنچ به صورت کوتاه می‌گوید:

کلید این است که محتوا به شیوه روایی تولید شود.

توضیح: محتوای روایتی در درگیر شدن کاربر با موضوع تأثیر بسیار بیشتری نسبت به محتوای غیرروایتی دارد.


استراتژی کمیت و کیفیت در بازاریابی محتوا

keshen

آقای مایکل کشن می‌گوید:

مطلب تولید نکنید فقط برای این‌که مطلبی تولید کرده باشید. بهتر این است که هفته‌ای یک پُست خیلی خوب منتشر کنید تا این‌که هفته‌ای 10 مطلب بنویسید که برای کسی حائز اهمیت نباشد.

 


استراتژی حل مسئله در بازاریابی محتوا

payton

خانم سوزان پایتن می‌گوید:

راز این است که محتوا را به نوعی تولید کنید که مردم دوست داشته باشند بخوانند و به اشتراک بگذارند، و برای این امر، محتوا باید ارزشمند باشد و نتوانند برای نخواندن آن مقاومت کنند. و کلید این کار، پاسخ به مسائل مخاطب در دل محتوا است.

 


استراتژی کیفیت در بستر زمانی

woo

آقای ایگوئن وو می‌گوید:

من همیشه از خودم می‌پرسم که آیا این محتوا یک سال دیگر هم محتوا هست؟ در ده سال دیگر چطور؟
این یعنی آزمایش به درد بخور بودن و مرتبط بودن محتوا.

 


استراتژی سئو محور و ارزش‌آفرینانه

davis

آقای اندرو دیویس می‌گوید:

سئوی جدید (بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو) اولویت من است. محتوای خوب، محتوایی است که به مخاطب ارزشی ارائه می‌کند.

توضیح: منظور از سئوی جدید، تغییرات رویکردی موتورهای جستجو به سمت تشخیص مناسب‌ترین و بهترین محتوا برای مخاطب است.


استراتژی نشانه‌گیری محتوایی در بازاریابی محتوا

heald

خانم اریکا هیلد می‌گوید:

یک تقویم نگارشی درست کنید و در آن هر نوع محتوایی که باعث می‌شود شما به یک منبع خوب و مفید برای مخاطب‌تان تبدیل شوید، نشانه‌گیری کنید.

 


استراتژی حل مسئله و کیفیت تجربه

heldman

آقای باری هلدمن می‌گوید:

فرمول من دو بخش دارد. بخش نخست این‌که محتوایی درست کنید مسئله‌ای را که مخاطب هدف شما با آن روبه‌رو است را حل کند. بخش دوم این‌که، کاری کنید تجربه استفاده از آن محتوا، «باحال» باشد.

توضیح: دیدگاه ایشان به دیدگاه آقای نیل پتل نزدیک است.


استراتژی جستجومحور در بازاریابی محتوا

kueen

آقای آرین کوئین می‌گوید:

ما روی بازدید طبیعی حساب می‌کنیم. برای همین، محتوایی ایجاد می‌کنیم که مردم آن را جستجو می‌کنند. آن را بهینه‌سازی می‌کنیم و همین‌طور ادامه می‌دهیم. و صبور هم هستیم.

 


استراتژی نیازمحور در بازاریابی محتوا

schuffer

آقای نیل شوآفر می‌گوید:

استراتژی اولویت‌دار من، تمرکز روی نیاز مصرف‌کننده است و این‌که او به چه آموزش یا انگیزشی نیاز دارد.

 


استراتژی نقاط داغ یا تأثیرگذاران

kubernus

آقای کریس کوبرنوس می‌گوید:

خیلی از مشتری‌ها در خیلی از صنایع برای اشتراک محتوا اصلا زمان نمی‌گذارند. بی‌خیال این‌ها شوید و محتوایی برای آن‌ها که اشتراک می‌گذارند تولید کنید. این فرصتی است تا آن محتوا از طریق این تأثیرگذارن فراگیر شود.

 


استراتژی تأثیرگذاران

reynolds

آقای جیمز رینالدز هم مانند اقای کوبرنوس بر این استراتژی تأکید دارد و می‌گوید:

از وب‌سایت Alltop و Buzzsumo استفاده کنید تا این تأثیرگذاران را پیدا کنید.

 


استراتژی ایجاد گفتگو در بازاریابی محتوا

rubin

آقای تد رابین می‌گوید:

دوست دارم بگویم که بهترین محتوا یعنی ایجاد گفتگو، و تقویت آن در دریافت راستای نتایج ملموس. سپس گوش دادن به آن‌ها و اجازه دادن به تیم محتوایی در جهت انطباق.

 


استراتژی پرسش‌محور تولید محتوا

wiideman

آقای استیو وایدمن می‌گوید:

از کلیدواژه‌های پایه-پرسشی استفاده کنید. آن‌ها را در گروه‌های مشابه از لحاظ انگیزه کاربر قرار دهید و اولویت‌بندی کنید.

توضیح: این استراتژی بسیار هوشمندانه است.


استراتژی کیفیت نمایش در تولید محتوا

iderstyne

خانم جن ون آیدرستین می‌گوید:

کیفیت ارائه است که مهم است. اگر شما محتوایی نوشتاری را منتشر می‌کنید، مطمئن شوید که این محتوا فقط یک بلوک نوشتاری نیست، کاری کنید تا جذاب باشد و قابلیت تندخوانی داشته باشد.

توضیح: نکته ظریفی در این استراتژی است: تندخوانی.


استراتژی با محوریت شبکه‌های اجتماعی

kim

آقای لاری کیم می‌گوید:

من دریافته‌ام که تبلیغات در شبکه‌های فیسبوک و توئیتر گستره و سادگی بیشتری نسبت به استفاده از ایمیل و سیستم‌های مدیریت مشتری گران‌قیمت.

 


استراتژی نقل مکان از سئوی سنتی (Traditional SEO)

dover

آقای دنی داور می‌گوید:

اقدامات خود را از سئوی سنتی برگردانید. هوش مصنوعی و ماشین‌های یادگیرنده در حال حرکت برخلاف سئوی سنتی هستند.

توضیح: اگر یادتان باشد در مقاله‌ای که درباره بازاریابی دیجیتال نوشتم در این‌باره نکاتی را بیان کردم.


استراتژی دریافت لینک‌های معتبر

barker

آقای شان بارکر می‌گوید:

تاکتیکی که در طول زمان آزمایش خود را پس داده این است که لینک‌های معتبر دریافت کنیم. ایجاد محتوای مناسب برای وب‌سایت‌های معتبر یک حالت بُرد-بُرد است. هم برای خودنمایی خوب است و هم برای دریافت لینک‌های معتبر و هم به دست‌آوردن خواننده.

 


استراتژی استفاده از اعتبارهای موجود

eng

آقای اریک انج می‌گوید:

با برجسته‌سازی محتوای خود در وب‌سایت‌های برتر حوزه فعالیت‌تان در واقع هم به کاربرها سیگنال می‌فرستید که در این حوزه معتبر هستید و هم به گوگل.

 


استراتژی کاربرد محور در تولید محتوا

bharath

آقای سیدارت بهارات می‌گوید:

هروقت شد، به خوانندگان خود داده، مطالعه موردی، مثال‌های واقعی، و دستورالعمل‌های گام‌به‌گام ارائه کنید؛ به‌گونه‌ای که به محض اتمام خواندن، بتوانند یک برنامه اجرایی داشته باشند.

 


استراتژی پاسخ‌دهنده گام‌های خرید

stolz

خانم برندا استولز می‌گوید:

نقشه‌ای درست کنید از پرسش‌هایی که یک خریدار(مشتری) در گام‌های مختلف فرآیند خرید با آن روبه‌رو است. سپس محتوایی را در اختیار او بگذارید که به گامی او در آن قرار دارد می‌پردازد.

 


استراتژی باز-بهره‌وری

gardner

آقای اولی گاردنر می‌گوید:

مدام محتوا را به حالت‌های مختلف آن ارائه دهید؛ یک کتاب الکترونیکی، یک اینفوگرافی، یک وبینار، یک پُست مهمان در وب‌سایت‌های مرتبط، یک پُست در اسلایدشر، یک پادکست یا یک گفتگو.

توضیح: منظور آقای گاردنر استفاده از یک مطلب تولید شده در ساختارهای گوناگون است.


استراتژی تفاوت و یگانگی

hess

آقای برد هس می‌گوید:

یگانه باشید. هیچ چیز بدتر از فهرست درست کردن و مطالب با موضوعات «چگونه...» نیست.

توضیح: منظور آقای هس، نفی استفاده از مطالبی که فهرست ارائه می‌دهند یا کاربر را راهنمایی می‌کنند نیست، بلکه منظور ایشان این است که حتا در صورت استفاده از این قالب‌های محتوایی، تفاوت خود را با دیگران حفظ کنید. این تفاوت به روش‌های مختلفی می‌تواند باشد.


استراتژی تعاملی در بازاریابی محتوا

cleary

آقای یان کلیری می‌گوید:

مردم با ویدئو، تصویر و محتوای تعاملی بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند تا صرفاً نوشته. پس، به آمیخته‌ای از این‌ها نیاز دارید.

 


استراتژی اشتراک تولید محتوا

jowett

خانم کاساندرا جووت می‌گوید:

بهترین راه این است که محتوایی تولید شود که مشتری‌ها را در فرآیند تولید محتوا دخالت دهد.

 


استراتژی اعتبارسازی در تولید محتوا

hoover

آقای ریان هوور می‌گوید:

معتبر باشید. چیزی را بگویید که دیگران نمی‌گویند و به گفتگو ارزشی افزوده بدهید.

توضیح: این استراتژی در بال الکترونیکی اجرا می‌شود.


استراتژی داستان‌سرایی در بازاریابی محتوا

evans

خانم مریل ک. ایوانس می‌گوید:

برترین استراتژی برای تولید محتوای ارزشمند داستان‌سرایی است. محتوای این‌گونه بهتر در حافظه می‌ماند، و باعث می‌شود تا مخاطب هدف شما با یکی از مهم‌ترین منابع شرکت (یا کسب‌وکار) شما آشنا شود: کارکنان.

 


استراتژی کمیت جستجو در تولید محتوا

bradford

خانم آلینا برادفورد می‌گوید:

ببینید که مردم در جستجوی چه هستند. در بخش جستجوی گوگل کلیدواژه‌ها را وارد کنید و ببینید سیستم چه چیزهایی را به صورت خودکار پیشنهاد می‌دهد.

توضیح: تأکید ایشان روی روندهای جستجو است.


استراتژی تأکید بر عواطف

stratten

آقای اسکات استراتن می‌گوید:

ما داستان‌ها را روایت می‌کنیم و عواطف را منتشر می‌کنیم. ما به مسائل وابستگی ایجاد می‌کنیم. ایجاد محتوا چیزی‌ست مانند یافتن روایتی که بیان‌کننده تجربه مشتری باشد و همچنین بیان داستان کارکنان.

 


استراتژی حل چالش و مسئله

brenner

آقای مایکل برنر می‌گوید:

مشتری خود را بشناسید و پاسخ‌گوی چالش‌ها و پرسش‌های او باشید. اگر به صورت مداوم پاسخ‌های خوبی تولید کنید، خواهید دید که رتبه‌های خوبی برای عبارت‌های جستجوی هدف به دست می‌آورید.

 


استراتژی آموزش‌محور

moon

خانم لارن مون می‌گوید:

ایجاد محتوای خوب یعنی آموزش کاربران درباره موضوعی که برای آن‌ها مهم است، نه این‌که همواره سعی کنیم به آن‌ها چیزی بفروشیم.

توضیح: برعکس این استراتژی مورد استفاده بسیاری از وب‌سایت‌هاست، که درست نیست. به عبارت دیگر، از تمامی حجم محتوایی بهتر است بیش از 10 درصد از فروش خدمت و محصول صحبت نشود.


استراتژی ارائه بهتر

white

خانم کریستین وایت می‌گوید:

محتوای خود را به روش‌های بهتری ارائه (بازنشر) دهید. برای مثال اگر یک کتاب الکترونیکی درست می‌کنید که «خوب» از آب در می‌آید، اگر همان را در قالب یک پُست، یک اسلایدشر یا وبینار ارائه دهید، به یک مولد راهبری (lead gen) تبدیل می‌شود.

توضیح: یعنی باعث می‌شود مخاطبان هدف به سوی شما سرازیر شوند.


استراتژی توجه به جزئیات

widrich

آقای لئو ویدریچ می‌گوید:

همه تکه‌های محتوا حائز اهمیت هستند. ما به همه آن‌ها همه توجه خود را معطوف می‌کنیم.

 


استراتژی اصلاحات محتوایی

lepage

آقای ایوان لیپیج می‌گوید:

جستجو کنید و پست‌های برتر را پیدا کنید و نقاط ضعف‌شان را شناسایی کنید. شگفت‌زده می‌شوید از این‌که چه قدر محتوای با کیفیت می‌شود به سادگی تولید کرد!

 


استراتژی P.E.A.C (کاربرد، جالب، الهام‌بخش، معتبر)

khoja

خانم نادیا خوجا می‌گوید:

بیشتر مردم به دنبال محتوایی هستند که ارزشی کاربردی داشته باشد، جالب و الهام‌بخش باشد و نیز معتبر هم باشد. این محتوا به این دلیل خوب است که مردم چنین محتوایی را می‌خواهند بخوانند.

 


استراتژی تجددگرا در بازاریابی محتوا

dholakia

آقای پارتریک دهولاکیا می‌گوید:

من حتا اگر بخواهم روی موضوعاتی کار کنم که تازگی ندارند، نکته‌ها، ایده‌ها و استراتژی‌هایی را به کار می‌برم که خیلی تازه باشند و به طور کلی به کاربر کمک کنند تا از زاویه دیگه‌ای بیاندیشد.

 


استراتژی تفاوت کاربر با کاربر

wall

خانم ملیسا لافسکی وال می‌گوید:

ما مفهوم و معنی «محتوای خوب» را برای هر کاربر سفارشی‌سازی می‌کنیم، به این دلیل ساده که «محتوای خوب» برای هر بازار، محصول یا مخاطبی متفاوت است. محتوایی که برای یک مشتری خوب باشد، برای دیگری خوب نیست.

 


استراتژی یادهی به مردم

lee

آقای کیوان لی می‌گوید:

وقتی مطالب قابلیت اجرا داشته باشند، وقتی مردم با با چیزی تازه‌ یادگرفته ترک می‌کنند، باعث ایجاد احساسات مثبت در آن‌ها می‌شود که این خود یعنی اشتراک‌گذاری‌ها و بازدید و ترفیع و ... .

 


استراتژی بازخورد پیش از انتشار

ashton

آقای دنی اَشتون می‌گوید:

یک رویکرد که ما در فرآیند تولید محتوای خود لحاظ کرده‌ایم این است که ما اینفوگرافیک‌هایمان را پیش از این‌که در وب‌سایت مربوط به مشتریان‌مان منتشر کنیم، در جای دیگر منتشر می‌کنیم و بازخوردها را لحاظ می‌کنیم. این‌گونه هم در محتوا و هم در طراحی ارتقا پیدا می‌کنیم.

 


استراتزی درک مخاطب در بازاریابی محتوا

abaza

خانم هانا آبازا می‌گوید:

یک کلام: ارتباط. محتوای خوب به درک مخاطب خود می‌پردازد و تولید محتوایی که مخاطب واقعا به آن اهمیت می‌دهد.

 


استراتژی نمایش در بازاریابی محتوا

mcguire

خانم سارا مک‌گویر می‌گوید:

نکات و ابعاد محتوای خود را با تصاویر، لینک‌ به مقالات و مطالعات موردی پشتیبانی کنید. این قانون کلاسیک نوشتن حق است که می‌گوید: نگو، نشان بده.

 


استراتژی اصالت محتوایی

smarty

خانم آن اسمارتی می‌گوید:

تعریف من از محتوای با کیفیت خیلی ساده است و آن این‌که آفریننده آن محتوا، ناشر و یا بازاریابی محتوایی آن، آن‌قدر از خوب بودن آن مطمئن باشند که روی شبکه اجتماعی خودشان منتشرش کنند.


استراتژی تولید بهتر محتوا

connel

آقای آدام کونل می‌گوید:

حقیقت این است که وب، پر است از محوای خوب، پس محتوای شما باید بهتر باشد. برای این منظور نیاز است که جامع‌تر، مفیدتر، تعاملی‌تر و خوانش راحت‌تری داشته باشد.


 استراتژی‌ عبور بهینه از هوش مصنوعی و ایجاد ارتباط با هوش انسانی

آقای مهران سرفلاح می گوید:

محتوای خوب یعنی محتوایی که هم هوش انسانی را مخاطب خود بداند و هم هوش مصنوعی را.
هرکدام از این‌دو دارای زیرشاخه‌ها و شاخص‌هایی هستند (بعدا به صورت مفصل درباره‌شان خواهم گفت) که می‌شود رابطه معناداری بین آن‌ها تعیین کرد و وزنی مناسب به هرکدام داد.

یادمان باشد که انتشار محتوا یعنی فرآیندی که از هوش مصنوعی باید عبور کند و به هوش انسانی برسد و تأثیر بگذارد.

پس

  1. عبور بهینه از هوش مصنوعی (انواع موتورهای جستجو)
  2. ایجاد ارتباط با هوش انسانی (انواع مخاطبان)
  3. تأثیر (خرید، فروش و ...)
     

ما در این مقاله تلاش کردیم انواع و اقسام دیدگاه‌هایی که به بازاریابی محتوا با رویکرد سئو وجود دارد به صورت مستند و با ذکر سخنان مختصصین این حوزه بپردازیم.

 

منبع: بال الکترونیکی

 

 


منبع : بال الکترونیکی
http://irantopbrands.org/
چرم وطن
کارنو
طلای جهان