جشنواره برند محبوب
لینک‌های مفید
بانک دانش
20 سوالی که قبل از شروع تجارت باید از خود بپرسید.
ایجاد هویت بصری برند : 20 سوالی که قبل از شروع  تجارت باید از خود بپرسید.

“نه، مناسب بنظر نمیرسه “.

وقتی مشتری جمله بالا را می گوید چه می کنید؟ به خصوص اگر در مورد یک هفته طراحی عاشقانه شما باشد؟

بدترین مشتریان برای طراح، کسانی هستند که نمی دانند چه می خواهند. اینها کسانی هستند که دستورالعمل های روشنی ندارند، و دنبال بازبینی متعدد بوده و اصرار دارند که با “دیدن طرح پی به درستی آن می برند”.

ما نیز مانند طراحان، نه تنها باید طرحی با فرمت PDF، PSD، یا SVG ارائه دهیم، بلکه ارتباط ناملموس این تصاویر را نیز باید انتقال دهیم.

کار با مشتریانی که منظور شفافی ندارند، خسته کننده است. کمک به مشتریان برای رسیدن به وضوح بخشی از کار ماست.

بخشی از کار ما ،کمک به مشتریان برای رسیدن به وضوح در مورد برند تجاری شان است.

شما نمی خواهید گرفتار چرخه تکراری طراحی شوید، تا مشتری کار شما را انتخاب کند. برای جلوگیری از این کار – با آن مقابله کنید. قبل از پایان پروژه، پرسش های مستقیم و دقیق از مشتریان بپرسید. این کار، به کسب و کار ، چشم انداز و برند تجاری آنها نگاه اجمالی می اندازد. با این کار، شما می دانید چه چیزی مورد نیاز خواهد بود و تصمیم بسیار مهم را می گیرید: آیا مایل به تلاش برای این کار هستید؟

می توانید همراه با طرح ریزی برند تجاری روشن، با قالب بندی سوال ها از مزایای غیر مستقیم آن مانند موارد زیر بهره مند شوید:

  • ایجاد اعتماد به نفس و اعتماد در مشتری: شما حرفه ای به تمام معنا هستید و برای درک کسب و کار و نیازهای آنها تلاش می کنید. اگر صاحب کسب و کار هنوز به این پرسش ها فکر نکرده باشد، از شما بدلیل راهنمایی و وضوح در مورد کسب و کارشان، قدردانی خواهند کرد. همچنین سبب نرم شدن آنها در پیشنهادی که مطرح می کنید، می شود.
  • صرفه جویی در زمان و تلاش: شما می توانید مشتریانی را که ارزش وقت گذاشتن برای نوشتن طرح ندارند حذف کنید. مشتریانی که آن را در هیئت مدیره مطرح می کنند، سبب جلوگیری از بازبینی های غیر ضروری و اختلافات در طول پروژه می شوند.
  • ارائه بهتر، رشد بیشتر: شما می توانید برند تجاری را طوری طراحی نمایید که مطابقت بیشتری با نیازهای مشتری داشته باشد. مشتریان خوشحال ، احتمال بیشتری برای ارائه سفارش های خوب و ارجاع کار بیشتر به شما می دهند.

برای ساده کردن این کار، خلاصه ای از سوالات را که طراحان از مشتریان بالقوه خود قبل از شروع طراحی واقعی، و یا حتی قبل از گرفتن پروژه باید بپرسند، آماده کرده ایم.

درباره کسب و کار

طراحی یک فرآیند کاملا ذهنی می باشد. شما نیاز به همکاری نزدیک با مشتری خود دارید، تا کسب و کار و مسیر آنها را درک کنید.

  1. کسب و کار / محصول شما، چه کاری انجام می دهد؟ به یاد داشته باشید که این سوال، صفحه درباره شرکت نیست. اگر آنها تنها 30 ثانیه جهت توضیح محصول خود به مشتری وقت داشتند، چه می گفتند؟
  2. شما چه مشکلی از مشتری را حل می کنید؟ هدف از تولید/محصولات شما چیست (به غیر از پول درآوردن)؟ اگر کسب و کار شما، مشکلی یا نیازی از مشتری را حل نمی کند ، پس ارزشی ندارد.
  3. سه رقیب اصلی شما چه کسانی هستند (مستقیم یا غیر مستقیم)؟ چه چیزی را در مورد حضور آنها دوست دارید؟ چه چیزی را در مورد هویت برند تجاری آنها دوست ندارید؟ دانستن این که با چه کسی در حال رقابت هستید و هنجارهای صنعت چه هستند، هزینه دارد. رقیبان را بشناسید، از آنها یاد بگیرید، اما از آنها تقلید نکنید. کار خود را انجام دهید.
  4. چه چیزی محصول یا خدمات شما را از رقبای شما متمایز می کند؟ چرا مشتریان باید از شما خرید کنند ؟ امروزه مصرف کنندگان از انتخاب خود ناراضی هستند. اگر مشتریان شما نتوانند در یک یا دو جمله USP خود را توصیف کنند، به آنها کمک کنید تا تعریف خود را ارائه کنند.
  5. آیا داستانی منحصر به فرد از پشت پرده کسب و کار یا نام کسب و کار و یا لوگوی شما وجود دارد؟ مردم از طریق داستان ارتباط برقرار می کنند. داستان سرایی راه موثری برای ایجاد و فروش تصویر برند است. داستان پشت پرده کسب و کار، محصولات، و مشتریان را پیدا کنید. داستان ایجاد مشتری می کند. چگونگی گفتن داستان برند تجاری بزرگ در اینجا می آید.
  6. از پنج صفت یا کلمه که به بهترین وجه شرکت شما را توصیف می کنند، استفاده نمایید. من عاشق سادگی این کار هستم. کلماتی که آنها انتخاب می کنند، بسیاری از مفاهیم را در مورد اینکه چگونه آنها خود را می بینند، و یا اینکه چگونه خود را می خواهند ببینند، منتقل می کند.

BestBrand

بهترین برندها با داستان های بزرگ ایجاد شده اند. (یان رودن، مدیر ارشد بازاریابی، گروه ویرجین)

درباره پروژه

بخش بعدی مربوط به پروژه موجود است. وارد جزئیات آنچه آنها واقعا بدان نیاز دارند، و دلیل آن، شوید. این کار انتظارات مشخص مشتری را از همان ابتدا تعیین می کند و از تغییر آنها در آینده جلوگیری می کند.

  1. هویت برند تجاری چه چیزی را انتقال می دهد؟ بهتر است آنرا به وضوح با مدرک مشخص نمایید. هویت برند تجاری گسترده است و می تواند شامل لوازم التحریر، لوگو، وب سایت، بسته بندی محصول، تضمین بازاریابی و غیره باشد.
  2. آیا مواد فعلی نیاز به تغییر و به روز رسانی دارد تا مطابق با هویت برند تجاری جدید باشد؟ اغلب، این موارد در مراحل اولیه نادیده گرفته می شوند. برای جلوگیری از آن، مطمئن شوید که از مشتری در مورد همه مواد موجود که باید به روز شود، به وضوح سوال نمایید.
  3. تصمیم گیرندگان این پروژه چه کسانی هستند؟ زمان برگشت تصمیم گیری چیست؟ شما پس از یک پرسشنامه جامع و پیشنهاد دقیق، نمی خواهید بدانید که با دستیار دستیار تصمیم گیرنده صحبت می کردید، و باید کل فرایند را دوباره کنید!
  4. چه زمانی را برای این پروژه درنظر گرفته اید؟ بودجه شما چقدر است؟ با توجه به تعهدات دیگر و محدوده این پروژه، آیا قادر به ارائه پروژه در چارچوب زمانی مشخص شده خواهید بود؟ اگر بودجه آنها خیلی کم، و یا زمان خیلی کوتاه باشد، می توانید از زمان و تلاش خود برای ایجاد طرح صرف نظر کنید است.

در مورد مشتریان آنها

برای چه کسی طراحی می کنید؟ مشتری یا مشتری؟

واقعا برای چه کسی باید طراحی کنید؟ مشتری خود و یا مشتری آنها؟

clientOrCustomer

همانطوریکه مشتری شما همان کسی است که طراحی شما را تایید کرده و هزینه آن را پرداخت می کند، درآمد آنها نیز از مشتریان شان بدست می آید. طراحان اغلب برای تحت تاثیر قرار دادن و راضی کردن مشتریان خود- با تنظیم طراحی طبق ترجیح رنگ مشتریان، و غیره تلاش می کنند.  با این حال، مشتری شما تنها کسی نیست که طراحی باید بر او اثر گذارد. طراحی شما باید سبب جلب توجه مشتری آنها شود.

  1. مشتری ایده آل خود را توصیف کنید؟ فروش به کسب و کار دیگر، با فروش به مصرف کننده متفاوت است. هویت برند تجاری باید آن را در نظر بگیرد. اگر آنها ، مشخصات مشتری ایده آل را دارند، می توانید از آنها بخواهید آن را بگویند. اگر اینطور نباشد، از آنها جزئیات مشتریان ایده ال را همراه با مشخصات روحی و … بخواهید.
  2. پیام اولیه ای که می خواهید به مشتریان خود انتقال دهید چیست؟ این امر فقط به پیام کلامی محدود نمی شود. بلکه در مورد احساس مشتریان موقع تعامل با کسب و کار است. هر زمانی که شما آی فون را بکار می برید، مردم چه احساسی می کنند؟
  3. پنج صفت یا کلمه ای که به بهترین وجه مشتری ایده آل شما را توصیف می کند، بیان نمایید. آیا آنها مشتریان خود را به خوبی می شناسند و می توانند آنها را در چند کلمه کوتاه توصیف کنند؟ اگر اینطور نیست، باید به آنها جهت شناسایی بهتر مشتریان خود کمک کنید.
  4. آیا در مورد مشتری ایده آل و یا محصول / کسب و کار خود از بازار اطلاعاتی دارید که به ما بگویید؟ تحقیقات بازار اغلب حساس است. امضای توافقنامه ای، قبل از اینکه آنها این گونه اطلاعات را به شما بگویند، این مطلب را می رساند که شما در این مورد جدی هستید و می توانند به شما اعتماد کنند.

در مورد هویت

simplebutsignificant

آن را ساده، اما قابل توجه انجام دهید. (دان دراپر)

سوالات فوق، اساس این بخش را تشکیل می دهند. موقعی که مشتریان خود و مشتریان آنها را درک کردید، می توانید شروع به صحبت در مورد هویت برند تجاری کنید.

  1. هدف از این تمرین چیست؟ چرا الآن؟ هیچ کس از خواب بیدار نشده و نمی گوید: ” امروز باید برای کسب و کار خود، هویت برند تجاری جدید ایجاد کنم”. هویت برند پس از فکر و تلاش زیاد بدست می آید. بپرسید که مشتری شما از این تمرین چه چیزی می خواهد به دست آورد ، و اهداف نهایی آنها چیست.
  2. اگر شما برند تجاری / هویت دارید، پس چرا برای شما کار نمی کند؟ این به شما کمک خواهد کرد تا آنچه را که موثر نیست ، و آنچه نیاز به ویرایش / بهبود در طراحی جدید شما دارد، را شناسایی کنید. در اینجا برخی از اشتباهات رایج در برند تجاری می آید که باید از آنها اجتناب کنید.
  3. آیا شما دستورالعمل های خاص در مورد رنگ ها و سایر عناصر هویت برند تجاری خود دارید؟ اگر شما به برخی از دستورالعمل های از پیش تعریف شده در هویت برند تجاری شرکت تکیه کرده اید، بهتر است آن را از قبل بدانید و نه پس از ساعت ها کار با ترکیب های رنگ در طراحی جدید خود.
  4. سه برند تجاری را که هویت برند تجاری آنها الهام بخش شماست، نام ببرید. در مورد آنها چه چیزی را بیشتر دوست دارید. این کار می تواند مشکل باشد. مشتریان اغلب نمی توانند بگویند چرا یک برند تجاری و یا لوگوی خاصی برای آنها جذاب است. به عنوان مثال، نگاهی به لوگوی SitePoint بیندازید. سادگی طراحی آن، در نتیجه کار سخت و همکاری بود. همه مشتریان قادر به درک و گفتن تفاوت های ظریف آن نیستند. ممکن است شما در این مورد به آنها کمک کنید.
  5. سه برند تجاری / لوگو را که فکر می کنید ضعیف هستند، و دلیل آن را بیان کنید. باز هم، این امری ذهنی می باشد. اگر شما باید برخی از نمونه ها را به آنها نشان دهید، از اینجا شروع کنید.
  6. با استفاده از پنج صفت یا عبارت کوتاه، چشم انداز و احساس مطلوب برند تجاری خود را توصیف کنید. کلمات قدرت بسیاری دارند. هنگامی که مشتریان آنچه را می خواهند توصیف می کنند، منظور آنها را درک نمایید. خواسته ها و احساسات پنهانی که می خواهند در مشتریان خود ایجاد کنند، چیست.

خلاصه

این امر، ممکن است مانند لیست طولانی از سوالات به نظر برسد، اما با دانستن پاسخ مشتریان از اتلاف زمان و تلاش زیادی جلوگیری می شود. به شما کمک کند تا مشتریانی که مناسب نیستند، را حذف کنید. کسانی هم که به دنبال کار سریع و ارزان هستند، نمی خواهد سوالات را جواب دهند. کسانی که پاسخ های کوتاه و ناقص می دهند هنوز هم مطمئن نیستند که چه کسانی هستند و برای چه اینجا قرار دارند. شما باید به آنها کمک کنید تا هویت و استراتژی کسب و کار خود را طرح ریزی نمایند. کسانی که این کار را بخوبی انجام دهند، می دانند که چه می خواهند، مشتریان خود و خواسته مهم و احساسات آنها را می شناسند ، این افراد پرسشنامه را به آسانی جواب می دهند. کار با مشتری ای که کسب و کار و اهداف خود را می شناسد، سبب ساده تر شدن کار شما می شود.


منبع : برندابایت
http://irantopbrands.org/
چرم وطن
کارنو
طلای جهان