جشنواره برند محبوب
لینک‌های مفید
بانک دانش
ابزار بازاریابی که ارزش سرمایه‌گذاری دارند (قسمت دوم)

۴- SEO و سرعت بارگذاری سایت

نمونه مورد معرفی در بازاریابی: Pingdom Website Speed Test
کاربردها و نوع خدمات: یکی از سریع‌ترین راه‌های بهبود SEO پایگاه اینترنتی‌تان (بهینه‌سازی کیفیت رصد سایت توسط موتور جستجو) و رشد نرخِ تبدیل (عدد نسبت تعداد بازدیدکنندگانی که اهداف شرکت از قبیل خرید کالا، تقاضای اشتراک در خبرنامه‌ها و … را محقق می‌کنند به‌کل بازدیدکننده‌ها از سایت) افزایش سرعت وبسایت است. پینگدم ارائه‌دهنده یک سامانه ارزیابی سرعت سایت است که در این امر به شما یاری می‌دهد. این سامانه، گزارشی رایگان شامل آمار یک تجزیه‌وتحلیل فوری به‌علاوه ترفندها و توصیه‌هایی به‌منظور بهبود سرعت سایت ارائه می‌دهد.
تعرفه خدمات: آزمایش سرعت تنها رایگان است.
مزیت‌ها و نقاط قوت: درخصوص پایگاه‌های بزرگ اینترنتی با حجم بالای تبادل داده‌شان رصد تمام‌وقت ضروری است. تنها چند دقیقه توقف بهینه‌سازی توسط سامانه‌هایی همچون سامانه شرکت پینگدم می‌تواند به خاطر افزایش گسترده حجم ترافیک هزینه‌های گزافی به آن شرکت‌ها تحمیل نماید. ماهیانه با پرداخت مبلغی ضمن بهره‌مندی از خدمات بررسی وضعیت، سرعت و هشدارها برای پایگاه اینترنتی‌تان توسط سامانه شرکت پینگدم، می‌توانید در درازمدت در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی نمایید.

۵- SEO

نمونه مورد معرفی: Ahrefs
کاربردها و نوع خدمات: ضروری است هر بازاریابی درک درستی از SEO داشته باشد. سامانه ارائه شده از سوی شرکت آهرفس به‌شکلی ساده، قابل‌فهم و مفید رصد سایت توسط موتور جستجو را کارآمدتر می‌سازد. با استفاده از امکانات موجود در این سامانه، می‌توانید آمار جستجوی کلیدواژه‌های موردنظرتان را تحت‌نظر داشته‌باشید، مقبولیت و میزان شناخته‌شدگی خود را ارزیابی کنید، بررسی در مورد تعداد پیوندهای سایر پایگاه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها و تعداد ورود کاربران از آن آدرس‌ها به سایت انجام دهید، بررسی محتوایی از سایت‌تان صورت دهید، گذری به محتوای مرتبط با طرح‌ریزی خط‌مشی داشته‌باشید، وضعیت کلیدواژه‌هایتان را بررسی نموده و پژوهشی در ارتباط با آن انجام دهید. آهرفس یک ابزار SEO جامع و همه‌فن‌حریف است که به کمک آن می‌توانید رقبا را از دور خارج کنید.
مزیت‌ها و نقاط‌قوت: چندین ابزار SEO مجانی وجود دارند ولی تعداد کمی از آن‌ها، نظیر آهرفس، چنین گستره وسیعی از اطلاعات موثق به شما در اختیارتان می‌گذارند. داده‌های بسیارخوب و نتایج مورداعتماد از لازمه‌های یک SEO موفق و یکه‌تاز در میان سایرین است.

۶- شبکه‌های اجتماعی

نمونه مورد معرفی: Buffer
کاربردها و نوع خدمات: بافر یک ابزار کنترل و هدایت خودکار شبکه‌های اجتماعی است. شما می‌توانید نحوه به‌روزرسانی خودکار در فیس‌بوک، توییتر، گوگل‌پلاس، فیس‌بوک و لینکداین را برنامه‌ریزی نمایید. با یک الحاقیه مفید و چالاک نصب‌شده بر روی مرورگر (که با یک کلیک بتوان به‌روزرسانی شبکه‌اجتماعی را برنامه‌ریزی نمود)، برنامه تلفن‌همراه، تقویم، کوتاه‌نمودن پیوندها، زمان‌بندی بهینه و تحلیل‌های اجتماعی (در مورد شهرت، مقبولیت و جایگاه اجتماعی شرکت) برای یک بازاریاب بلندپرواز رسیدن به هدف دشوار است.
تعرفه خدمات: بافر یک طرح رایگان دارد که مخصوص افراد و شرکت‌هایی است که خدمات محدود برایشان کافی است. طرح‌های دیگر آن‌که شامل خدمات اضافی و پیشرفته‌تری هستند.
مزیت‌ها و نقاط‌قوت: وقتی سخن از بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی است، صرفه‌جویی در وقت اهمیت حیاتی دارد. این همان‌چیزی است که بافر در اولویت قرار می‌دهد. بافر به شما این امکان را می‌دهد که نه‌تنها به‌نحوی کاملاً خودکار در شبکه‌های اجتماعی محتوای جدید بیفزایید بلکه در سامانه مذکور، برنامه‌ریزی نمایید این به‌روزرسانی‌ها به‌فاصله بازه‌های زمانی بسیارکوتاه حتی در حد چند ثانیه انجام گیرد. در دنیای تجارت، صرفه‌جویی در وقت، صرفه‌جویی در پول است.

۷- برنامه‌ریزی بازاریابی

نمونه مورد معرفی: CoSchedule
کاربردها و نوع خدمات: کواسکجول به‌شما یاری می‌دهد بازاریابی‌تان را برنامه‌ریزی کرده، مبارزاتتان با رقبا را سازمان‌دهی کنید، محتوای مطالب درج‌شده در سایت در ارتباط با شرکت را طرح‌ریزی کنید و از رقبا پیشی‌بگیرید. بازاریابی هم نیاز به سازمان‌دهی دارد و هم برنامه‌ریزی. اینکه تولید محتوا کرده و به‌روزرسانی کنید کافی نیست. به کمک کواسکجول، می‌توان فرآیند امور مذکور را ساده‌تر و کارآمدتر نمود. ائتلاف و عملکرد یکپارچه آن با کروم، وُردپرس، گوگل‌داکس و اِوِرنوت این فرآیندها را آسانتر نیز نموده است.
مزیت‌ها و نقاط‌قوت: دو مزیت کواسکجول، سازمان‌دهی و نظمی که در دستورکار دارد و صرفه‌جویی در وقت است. اگر بازاریابی و تجارت‌تان آشفته‌بازار درهم‌ریخته‌ای از جداول زمانی، سود و زیان‌ها، به‌روزرسانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی و تعامل با مشتریان و نبردهای بی‌پایان با رقبا است، کواسکجول به شما یاری خواهد داد که همه را یک‌جا سامان دهید.
نتیجه کلام اینکه
اگر بازرگان هستید، به ابزارهایی (البته خوبشان) نیاز دارید؛ خسّت و پرهیز از خرج‌نمودن پول در تجارت و بازاریابی بی‌مفهوم است.
چرا بی‌مفهوم است؟ زیرا وقتی برای ابزارها دست‌به‌جیب نبرید، بازارتان را عقیم نموده و مانع رونق فعالیت اقتصادی خود شده‌اید؛ بنابراین، فراتر از این مسئله که آیا سراغ این ابزارها بروید یا خیر، عزمتان را جزم کنید که ابزارهایی برای استفاده مرتب و بلندمدت در کسب‌وکارتان بیابید. آن‌که ابزارهای بهتری دارد تجارت بهتری انجام می‌دهد. جدای از اینکه چه ابزاری برمی‌گزینید، اطمینان حاصل کنید که اولاً فهم درستی از آن دارید و ثانیاً آن ابزار مسبب توسعه آشکار، مستدل و قابل‌اندازه‌گیری تلاش‌های شما در زمینه تجارت‌تان شده‌است.
شما چه ابزارهایی را در تلاش‌های بازرگانی خود مؤثر ارزیابی نموده‌اید؟


منبع : رسپیناتک
http://irantopbrands.org/
چرم وطن
کارنو
طلای جهان