جشنواره برند محبوب
لینک‌های مفید
بانک دانش
مرجع برند
آگاهی Awareness
درصدی از جمعیت یا بازار هدف که از وجود و حضور برند یا شرکت مشخصی آگاه هستند. دو نوع اگاهی وجود دارد: 1- فوری که درصد افرادی را اندازه گیری می کند که هنگام پرسش از آنها در مورد برندهای یک گروه مشخص، بلافاصله برند معینی را ذکر می کنند و 2- آماده (prompted) که درصد افرادی را اندازه گیری می کند که یک برند مشخص را از یک لیستی از برندها تشخیص می دهند.
مرجع برند
برند Brand
یک برند ترکیبی از مشخصه های محسوس و نامحسوس می باشد که در مارک تجاری تجسم یافته اند و اگر به درستی مدیریت شوند، موجب ایجاد ارزش و تاثیرگذاری می شوند.
مرجع برند
معماری برند Brand Architecture
معماری برند یعنی اینکه یک سازمان چگونه برندها را در پرتفوی موجود ساختاردهی و نامگذاری می کند. سه روش اصلی از سیستم معماری برند وجود دارد: برندینگ انحصاری که در آن نام شرکت برای تمامی محصولات و خدمات شرکت بکار برده می شود؛ برندینگ وابسته که در برندهای فرعی به نوعی به برند الی مرتبط هستند؛ و برندینگ آزاد یا مستقل که در آن نام شرکت تنها به عنوان نام هلدینگ استفاده می شود و برندینگ هر محصول یا خدمتی به صورت جداگانه و بر اساس بازار خدف آن انجام می شود.
مرجع برند
هماهنگ سازی برند Brand Harmonisation
اطمینان از اینکه همه محصولات در دامنه برند خاص یک نام و هویت بصری سازگاری دارند و در میان تعدادی از حوزه های جغرافیایی و بازارهای محصولی، موقعیت یابی شده اند.
مرجع برند
استراتژی مارک گذاری یا برندینگ استراتژی
شرکت ها برای مارک گذاری می توانند از استراتژی متعددی استفاده کنند. این استراتژی ها عبارتند از: مارک گذاری تولید کننده، مارک گذاری عمده فروشان و خرده فروشان، شیوه های مارک گذاری مختلط و مارک گذاری ژنریک
مرجع برند
ویژگی‌های یک برند موفق
این روزها برند در بازارهای جهانی به یکی از بازیگران اصلی کسب و کار بدل شده است و هر کمپانی که بتواند برند مقتدرتری در بازار داشته باشد، گوی سبقت را خواهد ربود.
مرجع برند
برند یا نام تجاری چیست؟
بحث برند این روزها در محافل مختلفی مطرح است. اما آیا همگی ما تعریف یکسان و درستی از این مفهوم داریم؟ نظر به اهمیتی که این بحث در هویت سازی شرکت ها در بازار ایفا می کند بر آن شدیم تا با تعاریف عمومی و کلی این مفهوم کلیدی در علم بازاریابی آشنایی بیشتری پیدا کنیم.
مرجع برند
فلسفه نام شرکتهای بزرگ آی تی
Apple میوه مورد علاقه استیو جابز مؤسس و بنیانگذار شرکت اپل، سیب بود و بنابراین اسم شرکتش را نیز اپل گذاشت
مرجع برند
نام گذاری و آرم مرسدس بنز
مرسدس برگرفته از یک نام اسپانیایی به معنای زیبا و دلربا است و نام دختر امیل جلینک، تاجر بزرگ اتریشی است و کارل بنز نام او را روی محصول خود گذاشت. پدر این دختر نماینده فروش محصولات بنز بود.
مرجع برند
روشهای ارزیابی برند
1 - ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف‌کنندگان – نظریه آکر بنا به نظر پروفسور دیوید آکر، ارزش ویژۀ برند ریشه در 4 رکن آورده شده در این مدل دارد: وفاداری: ایجاد یک تعهد قوی در خرید مجدد یا نگهداری مجدد یک کالا یا خدمت به صورت همیشگی و علیرغم تأثیرات موقعیتی و اقدامات بازاریابی که باعث تغییر رفتار می گردد.
مبلمان وینر
ویچی